Lifestyle,  Odżywianie

Jak wytrwać na diecie podczas #zostańwdomu?

Sytuacja na świecie związana z koronawirusem spowodowała zamknięcie siłowni, klubów fitness, ograniczyła nas treningowo i społecznie. Zmniejszyła naszą aktywność spontaniczną, która jest ważnym elementem w walce o zdrową i szczupłą sylwetkę.

Nadal jesteśmy w stanie trenować, wspierać się wzajemnie w formie online. Jednak dostosowanie się do życia w nowej rzeczywistości spowodowało wiele pytań dietetycznych.

Czy dalej powinnam/powinienem być na diecie? Jeśli tak, to jak powinna wyglądać teraz moja dieta?

Wszystko zależy od Ciebie. Czy chcesz być na diecie, czy chcesz być zdrowa/y, czy zależy Ci na utracie tkanki tłuszczowej?

Gdzie chcesz być, gdy wrócimy do normalności?    

Walczysz dalej? Super! Teraz zastanówmy się, co zrobić dalej.

Weźmy pod uwagę kilka czynników: cel, osobista sytuacja, dostęp do treningu i sklepów spożywczych, aktywność w ciągu dnia.

Oblicz swoje nowe zapotrzebowanie kaloryczne

Jak to zrobić, napisałam w tym poście:

Ze względu na ograniczenie aktywności fizycznej i spontanicznej, Twoja całkowita przemiana materii będzie mniejsza. Im mniej się ruszasz, tym mniej potrzebujesz kalorii.

Jeśli polegasz na wadze – waż się przez tydzień, a następnie wyciągnij średnią. Ważenie się jednego dnia nie ma sensu. Możesz dostrzec przyrost wagi, który będzie spowodowany innymi czynnikami niż zwiększenia masy tłuszczowej (np. zatrzymaniem wody w organizmie).

Zasady zdrowego żywienia i dbanie o jakość posiłków nie zmieniły się, mimo trwającej sytuacji. Dodatkowo nie marnuj żywności. Sklepowe półki pozostały takie same. Zaplanuj posiłki na dłuższy okres czasu – ograniczysz w ten sposób wyjścia do sklepu, a także zawsze będziesz miał/a pomysł na obiad.

Postaraj się w miarę możliwości zachować ciągłość trenowania. Żyjemy w XXI wieku, gdzie dostęp do bezpłatnych programów treningowych jest nieograniczony.

WHO zaleca minimum 150 minut umiarkowanej aktywność fizycznej w ciągu tygodnia, aby zachować dobrostan fizyczny i psychiczny.

Wykorzystaj siedzenia w domu i zwiększ swoją aktywność spontaniczną: prace domowe, chodzenie, zabawa z dziećmi, spontaniczny taniec, gry ruchowe lub z kontrolerem ruchu.

Staraj się zmieniać swoje nawyki. Nudzi Ci się i sięgasz po czekoladę? Zmień nawyk i sięgnij po książkę. W czasie filmu lubisz sobie podjadać chipsy? Weź hula-hop i zacznij kręcić!

Kwarantanna jest naprawdę dobrym czasem na zmienienie sposobu odżywiania. Większość z nas ma więcej czasu na gotowanie, odstresowanie się. Ograniczenia w wychodzeniu też mają swoje plusy – gdy najdzie Cię ochota na chipsy, nie popędzisz do sklepu, tak jak wcześniej.

Zadbanie o zdrowe odżywianie przyniesie Ci nie tylko korzyści w walce o lepszą sylwetkę, ale także zwiększy Twoją odporność.

Możliwości jest naprawdę dużo, wystarczą tylko Twoje chęci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *